Forum
Forum -> Nieuws -> Omzetten PicturesDump platform
|
Zydron

|
Omzetten PicturesDump platform
22:09 04-6-2010
Beste gebruikers,
Eerst wil ik even melden dat PicturesDump vanaf afgelopen zondag door mij is overgenomen.
Hierbij is 1 plaatje verloren gegaan, bij het verhuizen naar een andere server.
Hierbij wil ik melden dat er momenteel niet al te grote veranderingen voor jullie op stapel staan.
Wat wel veranderd gaat worden is de techniek achter PicturesDump, hoewel we op het zelfde systeem blijven draaien dat door Stefan is gemaakt, gaat er op de server kant flink wat veranderen.
1: We zijn aan het kijken naar een platform dat we online kunnen houden als een server er mee ophoud. Dit houd in dat als een server offline gaat, dat de site niet offline gaat. Dit zal komen omdat meerdere servers de site gaan hosten.
2: Omdat meerdere servers de site zal gaan hosten, is er een probleem met jullie plaatjes en de data die er bij zit.
De uploads die jullie plaatsen zal worden gehost op een Content Delivery Network (CDN).
3: De database waar deze site op draait zal vervangen worden naar een NoSQL database in plaats van MySQL. Dit omdat we dan kunnen schalen met de data (PicturesDump is niet de enige site van mij).
Als jullie uitleg willen of meer er over wilt weten, post dan hieronder een reply.
Met vriendelijke groet,
Jelle Luteijn
|
Mbeentjes Heemskerk Berichten: 10
 |
RE: Omzetten PicturesDump platform
15:38 26-8-2010
Aan je post te zien, is dit ook niet je eerste website  Is het goed als ik een linkje plaats in mijn onderschrift op een forum?
|
|
RE: Omzetten PicturesDump platform
00:16 05-9-2010
|